Naprawa odprysku na szybie samochodowej Gliwice

Zarezerwuj termin
Naprawa odprysku na szybie samochodowej Gliwice

Naprawa odprysku na szybie samochodowej Gliwice

Oczywistym jest, że posiadamy w swoich autach szyby samochodowe. Początkowo montowano szyby ze zwykłego szkła okiennego. Takie szyby chroniły tylko przed czynnikami atmosferycznymi. Jednak po stłuczeniu pękały na duże kawałki z ostrymi krawędziami i tym samym nie były bezpiecznym elementem nadwozia. Bezpieczniejsze okazały się szyby ze szkła hartowanego, które po rozbiciu rozpadały się na tysiące drobniutkich kawałków, nie powodując groźnych obrażeń. Szyby samochodowe wraz z pasami bezpieczeństwa oraz poduszkami powietrznymi są bardzo ważną częścią każdego samochodowego systemu bezpieczeństwa.

Istotne jest by wszystkie szyby samochodowe posiadały odpowiednie homologacje i były dopasowane do konkretnego pojazdu.

Każda musi posiadać odpowiednie oznaczenie klasyfikacyjne producenta, który ją wykonał. Na ich podstawie w razie jakichkolwiek problemów, można bez problemu znaleźć odpowiednią dla nas szybę.

Główne rodzaje szyb samochodowych:

  • szyba hartowana – odporne na zginanie, ale nawet drobny ostry kamyczek może spowodować jej stłuczenie. Pęka wtedy na tysiące drobnych kawałków i jest nieprzejrzysta. Przy dużej prędkości ryzyko wypadku rośnie lawinowo. Dlatego takie szyby zastąpiono wielowarstwowymi.
  • szyba warstwowa (klejona) – tworzą ją co najmniej dwie warstwy szkła, połączone ze sobą jedną lub kilkoma warstwami pośrednimi z tworzywa syntetycznego. Stosowane są tylko jako szyby przednie, bardzo rzadko tylne.

Pozostałe wykonywane są w dalszym ciągu ze szkła hartowanego. Taki podział wynika z warunków bezpieczeństwa. Szyba przednia, warstwowa, po stłuczeniu dzięki folii zachowuje przejrzystość, a folia pomiędzy warstwami szkła daje szybie bardzo dużą wytrzymałość na uderzenia i wybicie.

Pozostałe szyby natomiast powinny ułatwić szybki dostęp do wnętrza samochodu, np. w celu udzielenia pierwszej pomocy:

  • szyba bezpieczna – składa się jednej warstwy szkła hartowanego lub klejonego i powłoki lub kilku powłok syntetycznych od strony wnętrza nadwozia.
  • szyba laminowana – to dwie tafle szkła, między którymi znajduje się folia PVB. Najczęściej stosowana jako szyba boczna. Podczas wypadku uniemożliwia wypadniecie pasażera na zewnątrz, a także w kontrolowany sposób zmniejsza skutki uderzenia głową, zwiększają odporność na atak – podnoszą poziom bezpieczeństwa pasażerów i ochrony przed kradzieżami, zapewniają większą izolację akustyczną (ograniczenie hałasu), redukują promieniowanie UV docierające do pojazdu przez szyby boczne o 95%.
  • szyba zespolona – to dwie równoległe szyby, rozdzielone szczeliną gazową. Może być symetryczna, gdy dwa elementy są tego samego typu (hartowane, klejone lub ze sztywnego tworzywa sztucznego), albo asymetryczna, jeśli tworzą ją dwa elementy odmienne.

Szyby absorbujące promienie słoneczne to przyciemniane na zielono szyby zoptymalizowane pod kątem pochłaniania promieniowania słonecznego, które w znacznym stopniu poprawiają komfort pasażerów zmniejszając ilość ciepła przedostającą się do wnętrza pojazdu przez powierzchnię przeszkloną o około 20% w porównaniu ze standardowymi szybami przyciemnianymi.

  • Szyby odbijające promienie podczerwone – IR – odbijają ponad 30% energii słonecznej. Ta cecha ma wielkie znaczenie zwłaszcza w przypadku nowej generacji pojazdów, które dysponują zwykle większą powierzchnią przeszkloną.

Każda szyba samochodowa oprócz ceramicznego, czarnego nadruku ma także znak fabryczny producenta, normy techniczne, rodzaj budowy oraz datę produkcji.

Nie wszystkie uszkodzenia szyb przednich kwalifikują je do wymiany.

odprysk na szybie samochodowej

W wielu przypadkach niektóre małe odpryski wystarczy naprawić. Koszt jest znacznie niższy niż cena nowej szyby. Odprysk na szybie może spowodować całkowite pęknięcie szyby w każdej chwili, często w najmniej oczekiwanym momencie, zagrażając bezpieczeństwu, zwłaszcza, że szyba czołowa ma możliwość zapewnienia do 30% wytrzymałości konstrukcyjnej pojazdu, a działanie poduszki powietrznej pasażera zależne jest od stanu szyby czołowej, która stanowi dla niej oparcie w czasie otwarcia.

Profesjonalna naprawa punktowego uszkodzenia nie powoduje utraty wytrzymałości szyby.

Ważne jest, by dokonać jej jak najszybciej, by uszkodzone miejsce nie wypełniało się zanieczyszczeniami, które powodują korozję szkła i mogą pogorszyć jakość naprawy.

Nasza firma świadczy usługi związane z naprawą punktowego uszkodzenia szyby.

UsługaCena
Naprawa jednopunktowego odprysku na szybie 100 PLN
Naprawa dwupunktowego odprysku na szybie 150 PLN