Naprawa hamulców Gliwice

Zarezerwuj termin
Naprawa hamulców Gliwice

Przyjeżdzając do naszego serwisu samochodowego oraz Stacji Kontroli Pojazdów prosimy o zabranie ze sobą dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Naprawa hamulców Gliwice

O roli hamulców nikogo nie trzeba uświadamiać. O ich obsłudze i owszem, bo sporo kierowców sobie o nich przypomina, gdy dobiegają z nich niepokojące odgłosy lub auto nie przeszło przeglądu.

Warto co jakiś czas robić przegląd instalacji, stanu podzespołów i sprawdzać, czy układ hamulcowy nie jest zapowietrzony.

hamulce Gliwice
Jeżeli sami nie potrafimy tego dobrze ocenić można poprosić o pomoc mechanika w Ponicki Diagnostic, dzięki czemu, samochód którym podróżujemy nas nie zawiedzie.

Najbardziej popularne są układy hamulcowe cierne tj. hamulce bębnowe oraz tarczowe. Konstrukcyjnie się od siebie różnią, ale ze względu na lepsze odprowadzanie ciepła i lepszą wydajność te drugie powoli wypierają sprawdzoną, jednak nie tak dobrą technikę bębnową. Głównym zadaniem jest wytworzenie siły hamującej (tarcia), która przeciwdziała siłom działającym na rozpędzony pojazd, co prowadzi do jego zatrzymania.

Układ hamulcowy składa się z następujących elementów:

(nie uwzględniając dodatkowych podzespołów systemu ABS)

  • klocki hamulcowe
  • tarcze hamulcowe przymocowane do piasty koła
  • zaciski hamulcowe
  • sieć przewodów, w której krąży płyn hamulcowy
  • korektor rozkładu siły hamowania
  • pompa hamulcowa
  • pedał hamulca

Klocki i tarcze hamulcowe trzeba wymieniać, zanim całkowicie się zużyją. Nie doprowadzimy przez to to wypadnięcia klocka lub hamowania jego metalową częścią i zniszczenia tarczy. Powinno się je zmieniać w chwili, kiedy ich grubość osiągnie wartość minimalną wskazaną przez producenta. W zaciskach osadzone są między innymi tłoczki oraz okładziny cierne. Po naciśnięciu pedału hamulca pompa hamulcowa wytwarza ciśnienie płynu hamulcowego, a klocki zostają dociśnięte do tarczy przez tłoczek lub tłoczki.

Większość współczesnych samochodów posiada hamulce tarczowe, ale niektóre małe auta mają czasami z tyłu bębny, w środku których pracują szczęki oraz hydrauliczny rozpieracz szczęk w postaci cylinderka z płynem hamulcowym, którego skrajne powierzchnie przesuwają się pod wypływem zwiększającego się ciśnienia wywoływanego wciskaniem pedału hamulca, dociskając szczęki do wewnętrznej strony bębna.

By siła hamowania była odpowiednio rozdzielona pomiędzy osie w pojazdach stosuje się korektor. W samochodach wyposażonych w taki mechanizm układ hamulcowy jest dwuobwodowy, czyli koło lewe tylne i prawe przednie połączone są jednym układem, a koło prawe tylne i lewe przednie mają oddzielną sieć.

Rozwiązanie to jest zabezpieczeniem przed awarią. Dzięki niemu nawet jeśli uszkodzeniu ulegnie jeden z obwodów, auto wciąż będzie w stanie hamować obiema osiami kołami po przekątnej samochodu. Wytwarzając odpowiednie ciśnienie w układzie pompa hamulcowa powoduje nacisk na tłoczki w zaciskach hamulcowych, a okładziny dociskają się do tarcz hamulcowych. Pompa ta jest zbudowana między innymi z korpusu, sprężyny dociskowej, pierścieni uszczelniających, tłoka, cylinderka oraz wlotu i wylotu płynu hamulcowego.

Układ hamulcowy mimo, że nie jest zbyt skomplikowany może zostać dotknięty awariami. Najczęściej kierowca podczas hamowania słyszy piski lub problem leży w przewodach hamulcowych. Czasem świeci na desce rozdzielczej kontrolka związana z tym układem. Przewody mogą parcieć lub korodować, w związku z czym warto je przejrzeć co jakiś czas. Wyciek płynu oznacza w konsekwencji brak hamulca, to zaś grozi kolizją lub wypadkiem.

Problemy sprawiają również części składowe zacisku. Tłoczki mogą się zablokować, co skutkuje nierównomiernym lub niewielkim dociskiem klocka do tarczy. Trudne warunki pracy lub zbyt dynamiczny styl jazdy prowadzą często do przegrzania się podzespołów. Wówczas nieodzowna jest wymiana tarcz oraz klocków na nowe, niezależnie od ich zużycia.
Zwłaszcza gdy rozgrzane tarcze poprzez gwałtowne schłodzenie w deszczu ulegają zwichrowaniu i każde następne hamowanie odczuwamy jako bicie kierownicy.

Stacja diagnostyczna – sprawdzanie układu hamulcowego

Dla własnego bezpieczeństwa i innych uczestników ruchu drogowego skontroluj siłę hamowania Twojego pojazdu. Stacja Kontroli Pojazdów Gliwice zaprasza.

Usługa Cena
Konserwacja hamulców - regeneracja, czyszczenie (cena za oś) 110-150 PLN
Montaż klocków hamulcowych przedniej osi od 85 PLN
Montaż klocków hamulcowych tylnej osi od 95 PLN
Montaż tarcz hamulcowych z klockami - oś przednia (samochód osobowy) od 150 PLN
Montaż tarcz i klocków hamulcowych tylnej osi od 165 PLN
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych od 150 PLN
Dynamiczna wymiana płynu hamulcowego wraz z płynem Oryginal ATE SL.6 od 200 PLN
Wymiana szczęk hamulcowych od 135 PLN
Wymiana cylinderka hamulcowego (1 szt.) od 60 PLN
Wymiana linki hamulcowej (1 szt.) od 70 PLN
Naprawa zacisku hamulcowego (1 szt.) od 120 PLN
Regulacja hamulca ręcznego od 80 PLN
Uruchomienie zacisku hamulcowego (cena w zależności od stopnia trudności) od 80 PLN