Przyjeżdzając do naszego serwisu samochodowego oraz Stacji Kontroli Pojazdów prosimy o zabranie ze sobą dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Naprawa układu zawieszenia Gliwice

Każdy samochód wyposażony jest w układ zawieszenia, który zapewni odpowiedni kontakt koła z podłożem oraz względny komfort jazdy pasażerów.

Nasz serwis dokonuje kompleksowej obsługi i naprawy zawieszeń.

sworzeń Gliwice
Obecnie przed zawieszeniami pojazdów stawia się wiele wymagań, które muszą uwzględniać różne warunki jazdy. Niestety niemożliwym jest stworzenie jednego, idealnego rozwiązania i dlatego każde z nich jest możliwie najlepszym kompromisem, odpowiednim dla danego typu pojazdu. Lata doświadczeń spowodowało wypracowanie kilku głównych rodzajów układów zawieszenia.

Większość stosowanych układów zawieszenia można podzielić na:

  • grupę zawieszeń zależnych
  • grupę zawieszeń niezależnych

W zawieszeniach zależnych koła na jednej osi są połączone ze sobą na sztywno w postaci tzw. mostu. Jego obudowa porusza się wraz z kołami, co wymusza zapewnienie odpowiedniej ilości miejsca na pionowe przemieszczenia, a to wiąże się ze zmniejszoną przestrzenią bagażową. W przypadku osi przedniej, konstrukcyjnie trzeba umieścić silnik bardziej w górze jego komory. Rozwiązanie takie stosuje się najczęściej w samochodach ciężarowych, bądź terenowych.
Do zalet takiego rozwiązania należy zmniejszenie mas nieresorowanych samochodu, korzystniejsza pod względem stateczności ruchu kinematyka zawieszenia, możliwość stosowania bardzo miękkich elementów sprężystych.

W zawieszeniu niezależnym każde z kół pojazdu przemieszcza się niezależnie jedno od drugiego. Ma zwiększoną ilość elementów prowadzących koła (drążki, wahacze) i jest powszechnie stosowane w samochodach osobowych.

Jest jeszcze trzeci typ zawieszeń – półzależnych, stanowiących połączenie obu wymienionych powyżej. Ze względu na uproszczoną budowę (połączenie wahacza wzdłużnego z poprzecznym) takie zawieszenie jest bardzo trwałe, a głównym jego elementem jest belka skrętna.

W każdym zawieszeniu natomiast występują elementy wspólne takie jak sworznie, tuleje metalowo gumowe, silentblocki, obsady gumowe, łączniki drążków, które podlegają okresowej kontroli i w razie stwierdzenia luzów – wymianie. Bardzo ważnym elementem zawieszenia są amortyzatory, dzięki którym po wjechaniu w nierówność nie buja samochodem, a koło ma cały czas styczność z podłożem. Także one podlegają kontroli i jeśli wykazują oznaki zużycia również wymianie. Robimy to jak zawsze na częściach renomowanych producentów.

Stacja diagnostyczna – dbamy o Twoje bezpieczeństwo

Po wykonanej naprawie zawieszenia należy wykonać pomiar i regulację geometrii kół, w której się specjalizujemy.

geometria zbieżność Gliwice

Usługa Cena
Sprawdzenie (zawieszenie, amortyzatory, układ hamulcowy, układ kierowniczy) 40 PLN
Sprawdzenie (zawieszenie same szarpaki) 30 PLN
Wymiana amortyzatora - oś przednia (1 szt.) od 125 PLN
Wymiana amortyzatora - oś tylna (1 szt.) od 70 PLN
Wymiana przegubu zewnętrznego od 100 PLN
Wymiana przegubu wewnętrznego od 150 PLN
Wymiana tulei wahacza od 120 PLN
Wymiana łączników stabilizatora (1 szt.) od 40 PLN
Wymiana obsad gum na stabilizatorze (cena w zależności od stopnia trudności) od 80 PLN
Wymiana przedniej sprężyny zawieszenia górnego mocowania (1 szt.) od 125 PLN
Wymiana tylnej sprężyny zawieszenia od 75 PLN